Vedtægter

Bramsnæs FB

Vedtægter for

Bramsnæs Forenede Boldklubber

 

§1

 

Navn og hjemsted

 

Foreningen Bramsnæs Forenede Boldklubber har hjemsted i Bramsnæs Kommune.

Foreningen er tilsluttet Dansk Boldspil Union og Sjællands Boldspils Union i Danmarks Idræts Forbund, Danske Gymnastik og Idrætsforeninger, Bramsnæs Idrætsforening og Kirke Sonnerup Gymnastik og Idrætsforening og er underlagt disse love og regler.

 

§2

 

Formål

 

Foreningens formål er at dyrke fodbold og med udgangspunkt i fællesskabet og det sociale liv i klubben at udbrede kendskabet til denne idræt.

 

Endvidere at udvikle medlemmernes lyst til at engagere sig og tage medansvar i foreningen.

 

§3

 

Medlemskab

 

Som aktiv og passivt medlem kan bestyrelsen optage enhver uanset alder.

 

Passive medlemmer har ikke adgang til selve idrætsudøvelsen, men er valgbar til bestyrelsesarbejde.

 

§4

 

Indmeldelse

 

Indmeldelse skal ske skriftligt på indmeldelsesblanket til foreningens formand/kasserer.

 

For medlemmer under 18 år skal indmeldelsesblanketten underskrives af forældre eller værge.

 

Indmeldelsen er bindende i mindst 12 måneder, dog er der en prøvetid på 14 dage.

 

 

§5

 

Udmeldelse

 

Udmeldelse skal ske skriftligt til foreningens formand/kasserer og kan kun accepteres, hvis medlemmet ikke har noget økonomisk mellemværende med foreningen.

 

§6

 

Kontingent

 

Kontingentet fastsættes på en ordinær generalforsamling.

 

Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen.

 

§7

 

Restancer

 

Kontingentet skal være betalt inden udgangen af forfaldsmåneden.

 

§8

 

Udelukkelse og eksklusion

 

Et medlem kan udelukkes eller ekskluderes, såfremt vedkommendes opførsel strider imod foreningens vedtægter eller medlemmet på særlig grov måde har tilsidesat sine medlemspligter.

 

Såvel i sager om udelukkelse som eksklusion har medlemmet krav på at blive hørt inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.

 

I sager om eksklusion har medlemmet krav på, at sagen afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som et særligt punkt.

 

En generalforsamlings afgørelse af en eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af foreningens vedtægter.

 

§9

 

Ordinær generalforsamling

 

Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed i alle anliggender.

 

Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt inden udgangen af november måned.

 

Adgang til generalforsamlingen har alle foreningens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde.

 

Stemmeret har alle medlemmer der ikke er i kontingentrestance, dog har medlemmer under 16 år kun stemmeret via deres forældre/værge. Kontingentfrie medlemmer har også stemmeret (trænere og nuværende bestyrelsesmedlemmer) .

 

Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde.

 

Generalforsamlingen indkaldes med mindst 2 ugers varsling via elektroniske medier ( klubbens hjemmeside, Facebook eller Holdsport.dk ) med angivelse af dagsorden og indkomne forslag.

 

Forslag som ønskes behandlet på en ordinær generalforsamling, skal altid være indsendt skriftligt til formanden senest 1 uge før generalforsamlings afholdelse.

 

Dagsorden, inkl. indkomne forslag og revideret regnskab udleveres til de tilstedeværende medlemmer på den ordinære generalforsamling.

 

En rettidig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig, uanset de fremmødtes antal.

 

§10

 

Dagsorden

 

Dagsorden til den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:

 

1.Valg af dirigent og referent.

2.Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

3.Forelæggelse af det reviderede regnskab for det forløbne år til godkendelse.

4.Forelæggelse af bestyrelsens budgetforslag for det kommende år til godkendelse inkl. fastsættelse af kontingent.

5.Behandling af indkomne forslag.

6.Valg af formand (lige år).

7.Valg af ungdomsformand (lige år).

8.Valg af seniorformand (ulige år).

9.Valg af kasserer (ulige år)

10.Valg af bestyrelsesmedlem (ulige år).

11.Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen (hver år).

12.Valg af revisor og revisorsuppleant (hver år).

13.Eventuelt.

 

 

§11

 

Generalforsamlingens ledelse.

 

Generalforsamlingen vælger sin dirigent, der ikke må være medlem af bestyrelsen.

 

Beslutninger træffes ved simpelt stemmeflertal, dog kræver vedtægtsændringer og foreningens opløsning kvalificeret, jævnført § 17 og §18.

 

Valgbare til bestyrelsen er medlemmer, der er fyldt 16 år og har stemmeret, jævnfør § 9

 

§12

 

Ekstraordinær generalforsamling

 

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når mindst 1/5 af foreningens stemmeberettigede medlemmer skriftligt overfor bestyrelsen fremsætter ønske herom med en angivelse af det emne, som ønskes behandlet.

 

Generalforsamlingen skal afholdes senest 4 uger efter begæringens modtagelse.

For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemning m.m. gælder de samme bestemmelser, som for den ordinære generalforsamling.

 

§13

 

Bestyrelse og valg heraf

 

Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse og repræsenterer foreningen i alle forhold.

 

Bestyrelsen kan nedsætte nødvendige udvalg til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.

 

De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter foreningen i henhold til vedtægterne.

 

Bestyrelsen består af en formand, en ungdomsformand, en senior formand, en kasserer, et bestyrelsesmedlem og vælges for 2 år ad gangen af den ordinære generalforsamling.

 

§14

 

Forretningsorden og tegningsret

 

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.

 

Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når mindst 3 af dens medlemmer, heriblandt formanden, er til stede.

 

Over bestyrelsens forhandlinger føres en protokol.

 

Foreningen tegnes af formanden og kasserer.

 

Ved alle økonomiske dispositioner kræves kassererens underskrift. ( vedtaget på generalforsamlingen d. 22.10.2008)

 

Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen.

 

Ligeledes skal lånoptagelse på mere end 10.000 kr. godkendes af generalforsamlingen.

 

§15

 

Regnskab

 

Foreningens regnskabsår er 1.oktober – 30. september.

 

Bestyrelsen skal inden den 1. november afgive driftsregnskab for det foregående år og status pr.

30. september til revisoren.

 

Driftsregnskab og status fremlægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift.

 

Driftsregnskab og status udleveres på generalforsamlingen til de tilstedeværende medlemmer.

 

§16

 

Revision

 

På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant.

 

Revisoren skal hvert år i november måned gennemgå det samlede regnskab og påse, at beholdningen er til stede.

 

Revisorformen er regnskabsmæssig revision, og driftsregnskab og status forsynes med en påtegning.

 

Revisor har til enhver tid adgang til at efterse regnskab og beholdninger.

 

§17

 

Vedtægtsændringer

 

Ændringer af vedtægterne kan ske på enhver generalforsamling, når mindst 2/3 af de afgivne stemmer er for forslaget.

 

§18

 

Foreningens opløsning

 

Bestemmelserne om foreningens opløsning kan kun tages på en i dette øjemed særlig ekstraordinær generalforsamling.

 

For at denne er beslutningsdygtig kræves mindst 2/3 af foreningens stemmeberettigede medlemmer er til stede.

 

For at forslaget kan vedtages kræves, at mindst ¾ af de afgivne stemmer er for forslaget.

 

Opnås et sådant flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny generalforsamling hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset hvilket antal stemmeberettigede medlemmer der er til stede.

 

På generalforsamlingen skal samtidig træffes bestemmelse om hvorledes der skal forholdes med foreningens formue, herunder eventuelt fast ejendom og løsøre.

 

 

Således vedtaget på den ordinære generalforsamling d. 29. Oktober 2014.